Moore en Waterland na drie jaar koploper in Accounting & Consulting markt

Partnerschap blijft verder investeren in buy & build in België en daarbuiten

Het partnerschap tussen Moore Belgium en Waterland, dat in oktober 2020 startte, legt op zijn derde verjaardag een indrukwekkend resultaat voor. Het Accounting- en Consultingbedrijf voor KMO’s, midmarket en Belgisch verankerde grotere ondernemingen zet ongekende groeicijfers neer. De omzet en het aantal medewerkers verdrievoudigden en het aantal kantoren groeide van 13 naar 46. Beide partners blijven de komende jaren investeren in de Belgische markt van Accounting en Consulting waar de groeimogelijkheden nog aanzienlijk zijn. Vandaag kondigt Moore negen overnames aan, verspreid over verschillende dienstverleningen.

De Accounting kantoren Akanta-Accant (Temse/Antwerpen), DCPP (Heist-op-den-berg), Fiscocount (Zelzate en Gentbrugge) en Jules Smits (Bree), ​ en nog twee Audit kantoren, waarvan de naam eerstdaags bekend gemaakt wordt, sluiten zich aan bij Moore. Daarnaast voegen ook Business Consultant Mentor & Men (Gent), N Consult HR & International Mobility (Watermaal-Bosvoorde) en tenslotte Business Analist Bijster (Hasselt) zich bij de groep. Met deze recente aansluitingen versterkt Moore haar lokale netwerk dat nu 46 locaties telt met 131 medewerkers en stijgt de omzet met €19 miljoen. Zo blijft Moore haar expertise verbreden en verdiepen niet alleen in haar traditionele kernactiviteiten van Accounting en Audit maar ook in de voor haar klanten sterk aan belang winnende expertise op vlak van digitalisering, AI en Business Analytics, HR Tax en International Mobility. ​ ​

De consolidatie in de markt van Accounting en Consulting gaat onverminderd door en tegelijkertijd blijft de complexiteit in onze sector toenemen. De kracht van ons model schuilt in het samengaan van onze oorsprong als familiebedrijf, ons partnerschap van vrije beroepen en een sterke bedrijfscultuur onder één merknaam. Zo kunnen nieuwe partners van Moore onder dezelfde merknaam een zeer brede dienstverlening aanbieden, die de traditionele Accounting- en Auditpraktijk overstijgt, zonder echter hun lokale verankering, netwerk en ondernemerschap te verliezen,” aldus Peter Verschelden, Chairman Moore Belgium.

Ongekend groeitraject

Door de succesvolle combinatie van een buy & build strategie met een forse organische groei is Moore Belgium vandaag marktleider in haar segment. Het bedrijf is steviger dan ooit verankerd in het economische en sociale weefsel van ons land met vestigingen in zowel Vlaanderen, Brussel als Wallonië. De Waalse speler ODB die in mei 2023 Moore vervoegde vormt nu de basis van Moore Belgium in Franstalig België. De recente overname van Tax Consult HR & International Mobility is de eerste stap om die positie in het Franstalige landsgedeelte verder te versterken.

Op drie jaar tijd groeide de omzet van Moore Belgium van €60 tot €180 miljoen en steeg het aantal medewerkers van 530 tot 1.500.

Waterland en Moore Belgium zetten ook in op een nauwere internationale samenwerking. Sinds deze zomer zijn het Britse Moore Kingston Smith (800 medewerkers) en Moore Ierland (120 medewerkers) ook deel van het groeiproject met Waterland als investeringspartner. Deze drie bedrijven zijn elk lid van het wereldwijde Moore netwerk (30.000 medewerkers in 114 landen) waardoor klanten wereldwijd kunnen worden geholpen.

Wij geloven rotsvast in het verdere succes van ons partnerschap met Moore Belgium dat we niet alleen stevig in België verankeren, maar nu ook internationaal verder uitbreiden met onze investering in het Britse Moore Kingston Smith en Moore Ierland. De stuwende kracht van onze samenwerking is de gemeenschappelijke visie op een Accounting- en Consulting bedrijf als volwaardige rechterhand van ondernemers, onze ervaring in buy & build en expertise in het professionaliseren van ondernemingen die sterk groeien.” aldus Matthias Geyssens, partner bij Waterland.

Ambitieuze toekomstplannen

Het bedrijf blijft ook in de toekomst duurzaam investeren in haar aanwezigheid en dienstverlening. Zo wil Moore Belgium voor Accounting en Consulting de absolute referentie zijn voor KMOs en grotere ondernemingen met beslissingscentra in België. ​ Verder wil Moore Belgium, naast de groei in ons land, samen met Waterland bouwen aan een nauwere internationale samenwerking.

We zijn vandaag een multidisciplinaire adviesverlener met een zeer gezonde financiële en professionele basis, waardoor we bij de top in onze sector horen. Dit echter zonder afbreuk te doen aan onze lokale aanwezigheid en nabijheid bij onze klanten, met ondernemende kantoren van gemiddeld 25 à 30 medewerkers. Dit verzekert een aanpak en dienstverlening op maat van KMO’s, midmarket en grotere ondernemingen met Belgisch aandeelhouderschap of beslissingscentra. Deze in de markt unieke combinatie opent de weg voor verder succes,” besluit Peter Verschelden.

Birgit Heymans

Marketing Director Moore

Persberichten in je mailbox

Over Moore Belgium